
Ieri a fost lansat cel mai asteptat joc al anului, GTA IV, programat initial sa fie lansat in toamna anului trecut, dar amanat datorita complexitatii acestuia.
Desfasurat in Liberty City, descris de catre dezvoltatorii jocului ca un oras “extrem de detaliat si de realist", GTA IV ofera jucatorilor o experienta narativa “bogata si captivanta". Protagonistul jocului este Niko Bellic, care se muta in Liberty City, unde il cunoaste doar pe varul sau, Roman, proprietarul unei mici companii de taximetrie, si unde incearca sa dea de urma celui care i-a tradat pe cei din fostul sau detasament din armata.
GTA IV, lansat doar pentru consolele PS3 si Xbox 360, este jocul despre care se estimeaza ca va bate toate recordurile de incasari in prima zi si prima saptamana de la lansare, depasind succesul de anul trecut al lui Halo 3. Analistii se asteapta ca GTA IV sa se vanda in peste 9 milioane de exemplare in prima saptamana de dupa lansare, fata de cele 5 milioane de exemplare Halo 3 vandute in acelasi interval anul trecut.
Dar impactul acestui joc ar putea depasi granitele industriei de jocuri. Producatorii filmului Iron Man, un blockbuster tipic hollywood-ian ce va fi lansat la sfarsitul acestei saptamani, se tem ca GTA IV le-ar putea fura audienta, jocul si filmul avand cam acelasi target demografic.
Primele review-uri ale jocului (Gamespot) ii dau acestuia note maxime, citand ca atu-uri povestea excelent construita, functionalitatile multiplayer ce permit pana la 16 jucatori intr-un acelasi scenariu, partile amuzante din dialoguri sau show-urile de radio si TV ce se pot auzi in timpul jocului sau controlul mult mai usor al personajului fata de versiunile anterioare de GTA.