Autentificare
facebook MW pe Facebook
twitter MW pe Twitter
© Mobilewave.ro
versiunea desktop
Inițiator acum 13 ani
3dWARd
MW Addicted
Ultimul acum 4 ani
TABela
MW Addicted
Cauta in topic
Unelte topic
Dacă vă place acest articol trimiteți mai departe!

Camere Foto

7 664 vizualizări
453 răspunsuri
Blandu
Art Director
6160 mesaje
din 25/08/2005
16 aprecieri
29 mai 2011, 22:43:43 • actualizat 29 mai 2011, 23:42:25 (1 ori)
Whiteboy, pare ok Tamronul ala dar din cate am inteles nu sunt fiabile dpdv al diafragmei. Se duce mai repede. La fel am auzit si de motorul de AF (autofocus). Pentru ce vrei tu e ok. Simti nevoia de un tele (zoom mzre) in orice situatie.
Obiectivul ala fix are avantajul de a fi foaret luminos. F-ul sau stopul reprezinta cantitatea de lumina ope care un obiectiv este capabil sa o capteze (definitie proprie). Cu cat F-ul este mai mic cu atat capteaza mai multa lumina si diafragma se deschide mai mult oferind si un DOF (depth of field) mai ingust (separatie maui buna fata de backgropund. Avantajul cel mai mare al lui este faptul ca poti trage in conditii de iluminare redusa. La un concert de exemplu, unde poti captura perfect atmosfera scenei fara un flash extern. Un fix luminos este foarte bun si daca este si de 35 mm este si mai ok. La distanta asta focala exista 0 distorsiuni. In fine si la 50mm distorsiunile sun aproape inexistente.
Daca vrei sa mergi mai departe iti recomand un 35mm f1.4 de la Zeiss sau si mai tare un 50mm f0.95 de la Leica . Astea chiar fac diferenta dar fac si diferenta de pret.

Ai mai putea opta pentru un Tamron 18-270 care este un all-around destul de ok dpdv al specificatiilor.

Cu tuburi de macrio nu m-am jucart dar am inteles ca sunt destul de ok si e o alternativa ieftina care da roade. Probabil o sa pierzi cava lumina si automat focusul il faci manual (nu cred ca permit af - in general nu permit).

Nu te complica cu filtre. Acum poti face mult mai multe in post. LightRoom si PS iti dau tone de optiuni si filtre gradientale si nu mai are rost sa cheltuiesti bani aiurea. Poate doar unul de protectie (dar sa fie de calitate sa nu opreasca prea multa lumina si unul ND (neutral density) pentru zapada si soare puternic ca sa nu arzi pozele.

Cauta sa tregi RAW. Canon trage RAW la 12biti per canal si te ajuta sa scoti mai mult detaliu decat din 8 biti cat are un jpg. Daca ai ars o poza sau a iesit prea intunecata poti recupera destul de mult din RAW in LightRoom.

Cypryan (e util si pt Whiteboy),

Pentru poze poti folosi linistit LightRoom. Ofera o gama larga de functii de la catalogare la editare destul de avansata. Practic ar trebui sa il folosesti pentru a importa pozele de pe card, le selectezi pe cele care merita pastrate, le aranjezi in ce fel vrei tu si apoi le corectezi,. Editarea nu se face pe poza asa ca nu ai ce sa gresesti. Dupa ce ai facut setarile ce iti plac le poti exporta in mai multe formate. Ele raman in LR ca si cataloage si le poti vizualiza de acolo. Este foare bun si foarte complex si mai important este faptul ca este foarte rapid la selectie si editare (ipmpropriu spus deoarece face corectie). Daca vrei editare avansata cu layere, etc, ai optiunea de a deschide poza din Lightroom direct in Photoshop fie cu setarile originale (vum a iesit din camera) fie cu setarile LR.
De avertizat ca o sa ai destul de invatat daca vrei si PS. Pentru Lightroom totul e destul de direcrt si foarte bine aranjat.

Pentru video poti folosi Premiere si Encore. Premiere pentru editare (montaj) si Encor pentru DVD si Blueray. Poti face editare simpla (liniara) si in Encore si pentru ce vrei tu cred ca e suficient. In Premioere faci ceva mai complex.

Tutoriale sunt cu gramada, dar sunt in engleza din pacate.

Sper ca am fost de ajutor.
Bafta!
Publicitate
Publicitate
whiteboy
MW Addicted
5940 mesaje
din 01/03/2008
5 aprecieri
30 mai 2011, 12:04:35
multumesc foarte mult @Blandu!
azi mai dau un refresh la buget sa vad cat mai pot pune poate-mi i-au alt obiectiv. insa momentan tot la Tamron raman, am citit pe softpedia ca sunt ok, doar "problemele" spuse si de tine, insa pentru un incepator ca mine momentan ar trebui sa fie de ajuns.
autor subiect #348
3dWARd
MW Addicted
2012 mesaje
din 29/04/2005
2 aprecieri
30 mai 2011, 16:11:56
whiteboy....vad ca esti interesat de domeniul asta si intr-un fel faci bine, dar nu stii in ce te bagi!
nu iti spun asta cu rautate, dar ai sa vezi ca din ce vei avea mai multe, deaia vei vrea mai multe. la inceput vei da vina pe echipament pentru faptul ca nu iti ies poze asa cum iti doresti tu.
in primul si primul rand va trebui sa te decizi ce vrei sa faci. adica...daca vrei fotografie macro, ia-ti un obiectiv pentru macro. daca vrei fotografie de evenimente, ia-ti obiective de evenimente. singurele 2 aspecte de care TREBUIE sa ai grija sunt urmatoarele:
1. obiectivele pe care le vizezi trebuie sa fie cat mai luminoase (F1.8 pentru obiective fixe....asta pentru buget redus, respectiv F2.8 pentru obiective cu zoom).
A intrebat cineva ce are special 50mm cu 1.8. Ei bine....in primul rand este un obiectiv fix. Asta inseamna ca este facut sa functioneze la o singura focala. Asta inseamna mai putina sticla in el, mai putine aberatii cromatice, o calitate a imaginii mai buna etc. Sa tineti minte, intotdeauna un obiectiv fix este mai bun decat un zoom, oricare ar fi acel zoom. Aici ma refer la fixele de 1.2 1.4 si uneori si cele de 1.8, cum ar fi 85mm F1.8 si cele macro de 2.8(tot fixe si ele)....
Dupa ce te-ai decis ce vrei sa faci (nu cred ca o sa poti sa faci bine nici evenimente si nici macro cu aceleasi obiective/body), iti alegi intai si intai un obiectiv. Adica, daca vrei sa faci evenimente, iti alegi un 24-70 F2.8(daca vrei si ai bani sa iti iei un body full frame) sau un 17-55 F2.8(daca vrei sa iti iei un body crop....).
Daca vrei sa faci fotografie macro, iti iei un Canon 100mm F2.8 macro si gata...
Ideea este sa te decizi in primul rand ce vrei sa faci, apoi obiectivele care vrei sa le cumperi si abia apoi body. Acum oricine ar intreba: Dar de ce obiectivele si apoi body? Ei bine, afla de la mine acum daca nu stiai, daca ai un obiectiv bun si il pui pe un body slabut, atunci obiectivul te va ajuta "sa scoti tot ce e mai bun din senzorul aparatului". In schimb, daca ai cel mai bun body ex: 1D mark4 sau ce vrei tu profi....si pui pe el un obiectiv prost, fotografiile vor iesi mai slabe decat cele facute cu body prost si obiectiv bun....

P.S. daca se mai baga cineva cu comentarii gen user1234 peste topicul asta ii dau ban direct, fara niciun avertisment!!!
Pentru alte intrebari, nu ezitati sa intrebati! :)

O zi buna!

P.P.S.
Te rog, nu iti lua Tamron sau Sigma, daca vrei sa faci ceva cum trebuie...nu o sa ai rezultatele pe care le ai cu un obiectiv Canon/Nikon NICIODATA!
Intr-adevar sunt mult mai ieftine obiectivele 3rd party, dar si rezultatele sunt pe masura. Mai bine iti cauti un obiectiv S-H pe care sa scrie exact ce scrie si pe body, decat sa te chinui cu altceva....
Crede-ma ca am avut un Tamron 17-50 F2.8 - obiectiv foarte laudat de toti....Pe diverse forumuri scria ca se compara cu 50mm 1.4, ba chiar ca bate si pe 24-70 F2.8 de la canon.
Acum l-am vandut si mi-am luat Canon 24-70 2.8. NICIODATA NU SE COMPARA LA NIMIC! Crede-ma ca stiu ce zic...este diferenta de la cer la pamant....

Edited by Mishulica at 30-05-2011, 16:15
Blandu
Art Director
6160 mesaje
din 25/08/2005
16 aprecieri
30 mai 2011, 16:35:59
De acord! Cu o singura precizare. Nici Canon, nici Nikon nu bat Zeiss si Leica la calitatea lentilelor.

Ce ai spus e perfect adevarat dar nu are de unde sa dea atatia bani dintr-o bucata iar ca sa invete ficare chestie e ok ce si-a propus. Stii vorba aia "faci scoala pe dacie, mergi si cu vaporul".

E la inceput. Trebuie sa vada ce si cum poate si mai ales sa invete fiecare setare si modificarile ce le aduce aceasta. Dupa aia o sa isi dea seama singur ce trebuie sa isi cumpere. Daca face si ceva bani din asta atunci e perfect.
Daca nu o sa ii placa nu pierde prea mult. Max 1000E cu tot ce mai cumpara.
Daca ii intra in sange o sa cheltuiasca mult mai mult.
autor subiect #350
3dWARd
MW Addicted
2012 mesaje
din 29/04/2005
2 aprecieri
30 mai 2011, 16:41:04
Dap. In ceea ce priveste lentilele nu te pot contrazice.
Poate ca lentilele zeiss si leica sunt mai bune decat canon/nikon, dar sistemul de autofocus de la Canon nu prea il bate nicio alta firma producatoare de lentile  ;)
In alta ordine de idei....decat sa isi cumpere cu 2200 de lei un canon 1000D nou, mai bine da aceiasi bani pe un Canon 40D S-H si o lentila decenta as spune.... un 28-135 F3.5-5.6 IS...
Nu vad rostul in a cumpara un body nou....In cazul absurd in care i s-ar defecta shutter-ul (ceea ce ma indoiesc la un 40D ca s-ar intampla inainte de 40-50k cadre), schimbarea lui ar costa in jur de 4-500 de lei, ceeea ce nu este mult deloc avand in vedere ce poate aparatul ala....
Eu personal, dupa Sony DSC-H7 mi-am luat un Canon 450D cu 18-55 IS. Apoi l-am schimbat cu 40D + 28-135. Diferentele sunt ENORME.....

Pe nikon nu prea am pus mana, dar am inteles ca au body-uri mai bune si lentile mai slabe...(in comparatie cu canon)....

Edited by Mishulica at 30-05-2011, 16:43
Blandu
Art Director
6160 mesaje
din 25/08/2005
16 aprecieri
30 mai 2011, 16:53:55
Da. De obicei Zeiss si Leica sunt MF, cel putin cele fixe si foarte luminoase.

Da. Si asta e o alegere foarte buna.
whiteboy
MW Addicted
5940 mesaje
din 01/03/2008
5 aprecieri
30 mai 2011, 20:26:11
multumesc @3dWARd pentru sfaturi si pentru indrumari, am citit cu atentie, si ma bucur ca mi-ai dat un reply, m-ai facut sa inteleg cateva chestii.
Ideea e ca momentan nu am un buget foarte mare, nu am timp foarte mult si nu stiu cat de bine ma va prinde fotografia, momentan o fac doar din placere, in natura, cu prietenii, etc. Daca dupa ce voi face un curs voi fi multumit de mine voi investi cateva mii bune de euro in aparatura foto, dar intai de asta sa fiu sigur ca-i recuperez, oricum, mai este pana atunci.
probabil in mai putin de o luna imi voi lua si un Canon 50mm f/1.8, deja sunt foarte curios cum se misca si cum se comporta.
Eu am fost interesat foarte mult de un DSLR, si rudele mele au stiut foarte bine lucrul asta, iar acuma, cum am terminat liceul mi-au facut cadou un 1000D(+kit 18-55mm), mi-am propus sa ma informez foarte bine si in urmatoarea luna, maxim doua luni, sa cumpar ceva obiective mai bune, filtre, un blitz, sau ce mai am nevoie, pana in 500Euro(pentru inceput, stiu ca e putin).
Voi mai pune in curand intrebari, acuma astept sa imi vina Tamron-ul comandat de pe f64, am avut un voucher de 250 RON de la cineva si am scapat ieftin, nici macar nu m-am bagat in cei 500euro propusi, mometan.
Blandu
Art Director
6160 mesaje
din 25/08/2005
16 aprecieri
30 mai 2011, 21:06:21
Daca iti cumperi un blitz extern cauta sa cumperi ceva ce se incarca rapid chiar daca e mai scump. Iti recomand asta la pachet cu adaptorul circular. O sa te ajute in multe situatii. http://www.f64.ro/blitz-ttl-canon-speedlite-580ex-ii.html

Oh shit. Acum am vazut ca e 2000Ron nu 200.... hmm.

In fine, cauta sa fie cu 4 baterii. Eu am unul cu 2 si ma scoate din sarite la cat de lent e. Pierd mereu cadre sau le fac praf din cauza ca se incarca greu si se descarca repede. Am luat printre cei mai buni acumulatori (Maha) si am mai ridicat un pic viteza dar tot puturos e. mai e si fragil...
whiteboy
MW Addicted
5940 mesaje
din 01/03/2008
5 aprecieri
30 mai 2011, 21:47:11 • actualizat 30 mai 2011, 22:47:27 (1 ori)
momentan am un blitz, al unui amic, un Nissin destul de dragut, cu baterie proprie, tine cam 500cadre.

Am o intrebare, posibil stupida, obiectivul acesta(Lensbaby Fisheye), se monteaza direct pe body? sau am nevoie de adaptoare si alte bălării.
autor subiect #355
3dWARd
MW Addicted
2012 mesaje
din 29/04/2005
2 aprecieri
30 mai 2011, 22:04:21
heiii...ce tamron ti-ai luat? sa stii ca ai facut o greseala MARE DE TOT!
Sa nu mai ai niciodata incredere in asa ceva! Indiferent de unde ai sa cumperi. Mai devreme sau mai tarziu o sa ajungi cu el si aparatul foto in service la calibrat!!!! Sa stii ca Tamron sunt cu probleme...adica nu toate obiectivele sunt ok dpdv al calitatii...sunt unele reusite si altele nu! Trebuiesc testate pe camera ta!
Eu am probat vreo 6 pana mi-am ales unul ok din punctul meu de vedere....ai sa vezi tu!
Partea buna este ca vei avea garantie de 2 ani(sa nu uiti asta, in caz ca ti-au dat un singur an, sa ii suni sa iti dea garantie pe 2 ani..) si ca or sa ti-l calibreze ori de cate ori vrei tu gratuit, atata timp cat este in gartantie!!!
La blitz nu are rost sa te arunci la 580 EX2 pentru ca e prea scump. O sa fi multumit cu un 430 EX2. dar, daca nu faci evenimente inca, nu are niciun rost sa iti iei blitz! Incearca sa faci fotografii fara blitz (daca vrei in interior, or sa iti trebuiasca obiective rapide :( ).
MAi bine, in stadiul in care esti acum, iti iei o blenda (cauta pe net sa vezi ce este) ca sa o folosesti pentru poze in aer liber, ziua...
Cat despre cursurile de fotografie nici macar sa nu te gandesti la asa ceva! E pierdere de timp si de bani. Tot ce te invata la un curs foto gasesti pe net! Cel mai bine cauta tutoriale pe youtube sau orice site de fotografie. Impatimiti in foto or sa te ajute neconditionat la orice ora...e mai bine asa pentru buzunarul tau!
Ai sa imi spui ca nu stii sa iti folosesti aparatul....dar si pentru aceasta intrebare exista un raspuns SIMPLU....ia manualul aparatului si citeste-l....incearca sa iti inveti aparatul asa incat sa il stii cu ochii inchisi. sa stii exact ce face fiecare butonas (cel putin tehnic)....apoi, partea CEA MAI USOARA DIN FOTOGRAFIE este .... EXPUNEREA!!!

Totul despre expunere se poate scrie intr-o foaie de manual de limba romana. Este simplu de tot...matematica pura!!!

Adica ai cateva variabile (in setarile aparatului).... mai exact.... nici mai mult nici mai putin de 3 variabile...Fiecare din ele este responsabila de 2 caracteristici ale fotografiei...una principala si una secundara. Eu am sa le etalez aleator fara niciun motiv...tine minte ca fiecare din ele este la fel de importanta!!!

1. ISO (sensibilitatea senzorului) - in primul rand, acesta iti stabileste tie cat de "fina" este fotografia. Cu cat ISO este mai mare, granulatia din fotografie este mai mare. Cu 1000D al tau nu o sa poti sa faci poze cu ISO mai mare de 800 (si asta tras de urechi...). Altfel iti vor iesi ditamai puricii in poze si te intrebi de ce e aparatul tau defect...
In cel de al 2-lea rand, ISO iti stabileste tie luminozitatea fotografiei. Cu cat ISO este mai mare, cu atat fotografia iti va iesi mai luminoasa cu cat e mai mic, fotografia iti va iesi mai intunecata dar in acelasi timp mai fina....

2. Timpul de expunere - caracteristica principala este miscarea. Cu cat timpul de expunere este mai scurt ex: 1/8000 1/4000 1/2000, cu atat imaginea va iesi mai putin miscata. Acum nu trebuie sa exagerezi cu timpi scurti de expunere pentru ca tot ce iti va iesi din aparat va fi decat NEGRU....  :D
Cu cat timpul de expunere este mai lung, cu atat mai multa lumina va intra in aparat. Asta inseamna ca, cu cat vei folosi timpi mai lungi de expunere, cu atat vei avea niste fotografii mai miscate dar mai luminoase. Pentru a poza o statuie, poti folosi orice timp de expunere (pt ca nu se misca), dar daca vei fotografia o pasare in zbor sau un sportiv in alergare, vei fi obligat sa folosesti timpi scurti ca sa imortalizezi momentul si sa nu iti iasa poza miscata.
Cea de a 2-a caracteristica a timpului de expunere, asa cum am mai spus, este cantitatea de lumina care intra in aparat...timp scurt, lumina putina, timp lung, lumina multa....

3. Diafragma...subiect discutat si mai inainte pe acest topic...influenteaza in primul rand cantitatea de lumina care iti intra in aparat (diafragma inchisa ex: F16, F11 etc inseamna cantitate mica de lumina) si diafragma deschisa ex: 1.2 1.8. 2 etc inseamna cantitate mare.
Cea de a 2-a caracteristica a diafragmei este ADANCIMEA DE CAMP (adica, cat din fotografie va parea clara si cat va fi incetosat..) Asta inseamna ca: daca faci o fotografie cu F/1.2 la un mouse de pe masa, iar in spatele mesei este un catel, ti se va vedea clar oa parte din mouse(nici macar tot
tot) si catelul se va vedea in ceata....in schimb, din aceeasi pozitie, daca maresti timpul de expunere, maresti ISO si inchizi diafragma, se va vedea clar si mouse intreg si catelul din spate  ;)

Oricum, partea asta cu clarul din poze poate fi discutat mai pe lung...dar cam astea sunt regulile expunerii (pentru ce iti iau o groaza de bani la cursuri de fotografie...)

Va urma...  :D  ;)
Blandu
Art Director
6160 mesaje
din 25/08/2005
16 aprecieri
30 mai 2011, 22:20:08
Hei, ce ziceti sa ne intalnim intr-un weekend sa tracem ceva cadre si cateva beri?
whiteboy
MW Addicted
5940 mesaje
din 01/03/2008
5 aprecieri
30 mai 2011, 22:24:56 • actualizat 30 mai 2011, 22:29:13 (1 ori)
multumesc foarte mult, am citit cateva tutoriale pe net, si o "carte" formata din vreo 20 de parti, nu am inteles mare lucru mai ales la expunere si diafragma, erau multe scheme, si multe ecuatii :)).
obiectivul luat este: acesta, dar platesc doar 236RON pe el :).
chestia cu ceata in fundal(DOF ii zice, nu?), e foarte faina, am facut cateva poze in parc unor persoane si au iesit bine si cu kit-ul.
@3dWARd, tu ce obiectiv mi-ai recomanda, tinad cont si de stadiul in care ma aflu, cat sunt de (ne)pregatit, si cunostintele mele?
multumesc din nou pentru toate explicatiile!

@blandu, ar fi foarte frumos sa iesim asa, dar eu locuiesc destul de departe de bucuresti. iar in viitorul apropiat am ceva examene foarte importante+bacul, eventual dupa...
Blandu
Art Director
6160 mesaje
din 25/08/2005
16 aprecieri
30 mai 2011, 22:44:52
Unde. Poate venim noi la tine... :)
whiteboy
MW Addicted
5940 mesaje
din 01/03/2008
5 aprecieri
30 mai 2011, 22:46:59 • actualizat 30 mai 2011, 22:47:43 (1 ori)
eu sunt din sfantu gheorghe(covasna), daca ar fi sa ne intalnim intr-un weekend la marginea brasovului sau pe valea prahovei ar fi ok pentru mine.
//
Am o intrebare, posibil stupida, obiectivul acesta(Lensbaby Fisheye), se monteaza direct pe body? sau am nevoie de adaptoare si alte bălării.
Publicitate
Publicitate
autor subiect #360
3dWARd
MW Addicted
2012 mesaje
din 29/04/2005
2 aprecieri
31 mai 2011, 07:29:20
hai sa iti explic si cum sta treaba cu obiectivele cu zoom...
Trebuie sa te uiti in primul rand ca diafragma sa fie constanta pe toata lungimea obiectivului. Ex: F/2.8 sau F/4.
In al 2-lea rand trebuie sa te uiti ca focala cea ma mare(in cazul tau - 200) sa nu fie mai mare de 3 x focala cea mai mica. In cazul tau calculul ar fi simplu: 55x3=165. Cam atat ar fi trebuit sa fie focala mare la obiectivul tau ca sa fie bun  ;) adica.... 55-165(nu exista asa ceva din cate stiu eu...). Cel mai bine pentru tine, daca tot nu prea ai bani si nu te gandesti sa investesti prea mult, ar fi sa iti iei un Tamron 17-50 F2.8 - acest obiectiv este un all-around bunicel.(Este mai bun decat multe obiective, dar mai prost decat altele.) Pentru inceput are sa iti placa....Si oricum, daca nun il lovesti si il pastrezi bine, il vinzi apoi cu o pierdere destul de mica....eu am cumparat unul cu 1500 de lei si l-am vandut cu 1300....deci nu am platit decat un fel de chirie :lol:

Vezi ca faci confuzii mari....DoF inseamna profunzime de camp. Adica exact ce se vede clar in fotografie. Sa iti dau un exemplu:
Cu cat esti mai aproape de un subiect, folosesti o focala mai mare(Ex:200 pe obiectivul tau) si o diafragma mai deschisa (Ex:2.8), cu atat DoF este mai ingust. Adica daca tu faci focus pe un punct aflat la 1 metru distanta de obiectiv, se va vedea clar doar o portiune de 2-3 centimetrii. Adica tot ce se afla intre 99cm si 102 cm de obiectivul tau.
Ai mare grija ca la foto nu se masoara nimic in plan. Totul este sub forma de arc de cerc. Daca nu intelegi asta, incearca sa iei o sfoara cu o lungime de 1m, tine-o tu de un capat sa zicem, in dreptul gurii si roaga pe cineva sa miste celalalt capat prin fata ta. Ai sa vezi ca daca esti in fata unui peretela fix 1m si misti capatul sforiicativa centimetrii nu va mai atinge peretele....va fi din ce in ce mai departat.....Sper ca ai inteles cat-de-cat si asta....
Ceea ce ai vazut tu neclar in fotografia aia se numeste BOKEH !  ;)

Sa iti mai zic un mic "truc" ... foloseste aparatul foto initial pe cele 3 moduri creative: Av Tv si M. In modul Av poti sa modifici doar ISO si diafragma(foarte rar este util modul acesta...cand vrei tu sa fi creativ, ceea ce nu e cazul acum). Tv poti modifica ISO si timpul de expunere. In functie de astea 2 o sa iti modifice aparatul automat deschiderea diafragmei. Si in modul M este totul manual....
Atunci cand te uiti prin vizor o sa vezi mai multe caractere. Printre ele este si o grila...aia se numeste exponometru....cauta pe net despre el si vezi cum functioneaza.....in mare, daca e spre stanga o sa iti iasa poza sub expusa si in dreapta o sa iti iasa supra expusa....
Înapoi la Gadgets
Topicuri similare
TABela
acum 8 ani
1
126 vizualizări
Camere foto cu Android : Samsung Galaxy Camera în Android OS  
Deschis de Hotoman ⋅ acum 8 ani
cine e aici?
Subiectul a fost creat la .
versiunea desktop
0.027⋅4⋅0